Nieuws

Yook Mode over de herfsttrends op kledinggebied

Geplaatst op 30 september 2020

De herfst is inmiddels begonnen en dat betekent dat we ons ook iets warmer moeten gaan kleden. Maar die warme truien en broeken moeten natuurlijk ook een beetje leuk uitzien. We liepen voor de laatste herfsttrends op kledinggebied even binnen bij Yook Mode

Yook Mode is een klein intiem winkeltje, dat kleding verkoopt voor dames boven de veertig jaar. De etalage is inmiddels helemaal herfstklaar gemaakt door onder meer medewerker Fleur Tonnard. Zij vertelt over wat hip is om in te lopen tijdens de herfstmaanden en wat daarvan terugkomt in het eigen assortiment. “We merken dat vestjes en jurkjes, met herfstkleuren daarin verwerkt, het goed doen. Die kleuren zijn altijd wel hetzelfde: roestbruin, mooie blauwe tinten, oker en cognac. De printjes erin zijn elk jaar anders, hoewel dat nooit echt heel veel scheelt ten opzichte van het jaar ervoor. We laten graag ook graag de natuur terugkomen in de t-shirts die we verkopen. Nette pantalons doen het daarnaast in deze tijd van het jaar ook erg goed. Maar ook colberts van ons nieuwe merk Habella, waar we hele leuke setjes mee kunnen maken, zijn populair.”

Online update

Yook Mode heeft een aantal vaste merken waarvoor de klanten de weg naar de winkel vinden. Naast Habella zijn dat Frandsen, Enjoy, Ferrache, Sophia Perla, Strelitzia, Gardeur en Miss Tic. De vaste klanten worden via social media geïnformeerd over wanneer er nieuwe kleding van een specifiek merk binnenkomt. Het gros verneemt dat via Facebook, maar Fleur heeft ook zeven Facebook-loze klanten die zij appt over een uitbreiding van het assortiment. “Als ik bijvoorbeeld weet dat sommige dames liefhebber zijn van de winterjassen van Frandsen, app ik hen wanneer ze binnenkomen en stuur foto’s door. Als ze deze leuk vinden, hang ik wat maatjes voor ze achter en spreek ik een tijd met ze af wanneer ze komen passen.” Dit geeft wel aan hoe dicht Fleur en eigenares Suzy bij de klanten staan en hoe informeel de band met vaste bezoekers is. “Ik zou niets anders willen dan dicht bij de klant staan”, verklaart Fleur. “Ik doe dit werk al 29 jaar en het zit in me. Ik krijg er energie van. Je bent er dan ook voor de klanten. Ze kunnen hun verhaal bij ons kwijt. Het wordt enorm geapprecieerd als ze de week ervoor in het ziekenhuis zijn geweest en wij vragen of daarbij alles goed is gegaan.” En die oprechte interesse heeft dan ook zijn effect. “Veel van de vaste klanten gunnen ons dan ook de verkoop in deze moeilijke tijden.”

Services

Naast de dienst waarbij vaste klanten online geïnformeerd worden over nieuwe kleding, zijn er ook andere services die Yook Mode verzorgt. “Als mensen door bepaalde omstandigheden niet naar de winkel kunnen komen, gaan wij naar hen toe om de kleding af te geven. Tevens hebben wij een coupeuse in dienst die twee keer per week kleding hier komt halen om deze voor de klant te vermaken.”