Nieuws

Pearle Studio zet het huiskamergevoel van Eye Wish voort

Geplaatst op 27 februari 2023

Wie aan de kant van het Mercatorplein Brusselse Poort binnenloopt, kan niet om Pearle Studio heen. Niet te verwarren met Pearle verderop in het winkelcentrum.

Pearle Studio is de nieuwe naam van het Eye Wish-filiaal dat hier een poos gelegen lag. Een deel van het hoofdbureau is overgenomen, waar zowel Pearle als Eye Wish eigendom van was. De Eye Wish-filialen zijn vervolgens omgezet in Pearle Studio. Zo goed als allemaal. “Er zijn nog zo’n zestig Eye Wish-zaken over”, weet Vienna Scholte, de locatiemanager van Pearle Studio. Volgens Scholte lijkt Pearle Studio nog in diverse opzichten op Eye Wish. “Het huiskamergevoel bijvoorbeeld. Het is hier niet meten en meteen weg. Hier staat de koffie klaar.”

Verschillen Pearle Studio en Pearle

Wat onderscheidt Pearle Studio dan van Pearle? “Hier kom je voor iets luxere, exclusievere merken, een uitgebreider assortiment en meer tijd voor de klanten. Servicegerichtheid hebben we hoog in het vaandel staan. Bij Pearle kunnen mensen eerder terecht voor de budgetmerken. We hebben een goede band met de collega’s van Pearle, maar we werken niet samen. Het zijn twee aparte bedrijven.”

Tegenover Hans Anders

En dan is er pal tegenover ook nog concurrent Hans Anders. “Dat zijn ze weliswaar, maar zo voelt het niet. Het is nog vaak genoeg dat we klanten naar Hans Anders of Pearle doorverwijzen wanneer zij budgettair net iets anders zoeken. Maar het werkt ook andersom. Wij bij Pearle Studio verslijpen brillen allemaal zelf. Van begin tot einde maken wij de bril klaar voor klanten. Als een klant van Hans Anders zijn glas naar een ander montuur moet worden omgezet, komen ze naar ons en zorgen wij daarvoor. Of een klant zoekt een exclusiever merk, dan komt ‘ie overlopen. Ik heb zelf 16,5 jaar bij Hans Anders gewerkt, dus die goede band met dat bedrijf is er voor mij nog.” Vienna is pas een maand manager van haar huidige team, dat tevens bestaat uit Desiree, Daphne en Peter. “Dat ik me binnen een maand al helemaal op m’n plek voel, zegt veel”, doelt Vienna op haar goede gevoel.

Aanbiedingen

Zijn er dan ook nog leuke aanbiedingen waar Vienna ons op wil wijzen? “We hebben nieuwe merken erbij. Bij twee complete merkbrillen met gelijkwaardige glazen, krijg je de tweede voor de helft”, vertelt Vienna. “Je mag dan twee merkmonturen uitkiezen. Bijvoorbeeld een zonnebril naast een gewone, zo met het goede weer op komst.” En ook bij de kinderbrillen is er een leuke collectie, vindt de locatiemanager. “Je hoort vaak dat daar weinig keuze in is. Bij ons is er volop keuze. En het is te betalen. Kinderen gaan meestal wat minder voorzichtig met hun bril om, dan wil je niet een montuur van 400 euro op je neus.”